בעבר אנשים חששו לבצע רכישות ועסקאות דרך האינטרנט, אך היום יותר ויותר גולשים משתמשים באתרי מסחר אלקטרוני בשביל להזמין ספרים, לרכוש מוצרים אלקטרוניים ואפילו בשביל לעשות קניות בסופר. ככל שהתחרות בתחום זה גוברת, החשיבות של עיצוב אתר מסחר אלקטרוני הופך לקריטי יותר.
ההצלחה של אתר אינטרנט תלויה בשימושיות שלו, ובמקרה של אתר מסחר אלקטרוני, בסבירות שלקוח פוטנציאלי יהפוך ללקוח אמיתי. שימושיות מוגדרת על פי מספר גורמים, אך בשורה התחתונה מדובר בשאלה אחת פשוטה – האם האתר נותן לגולשים את מה שהם רוצים?
עיצוב נקי ומסודר
עיצוב אתר מסחר אלקטרוני צריך להציג לגולשים את מהות האתר באופן ברור וחד-משמעי. עיצוב מפוזר עם מבחר רב מדי של אפשרויות יבלבל את הגולשים ויבריח אותם. יש לשים דגש על הפעולות העיקריות של האתר ולהציב אותן בחזית האתר.
כל הדרכים מובילות למוצר
אתר מסחר אלקטרוני המציע מבחר גדול של מוצרים צריך לאפשר לגולשים למצוא את המוצרים הללו בכל מיני דרכים, כמו חלוקה לקטגוריות. החלוקה תאפשר לגולשים לנווט בין המוצרים על פי קטגוריות כמו מחיר, שם, תאריך הוספה וסיווג מוצר.
כמו כן, הטמעה של מנוע חיפוש פנימי באתר יכולה לחולל פלאים בשביל לקוחות שמחפשים מוצר ספציפי.
לובה בקופה? יש בעיה
אתרי מסחר רבים נופלים בשלב המכריע ביותר – התשלום. כשבקופה של האתר יושבת קופאית שלא יודעת עברית, חלק נכבד מהגולשים יחושו בתסכול וינטשו את העסקה ואת האתר. יש להקפיד על תהליך תשלום פשוט בו יהיה ניתן לבצע את העסקה באמצעות עמוד אחד, שניים לכל היותר. העיצוב של עמוד הטפסים ועמוד אישור הרכישה צריך להיות נקי וברור.
מוצר איכותי בעטיפה מושכת
חשוב לזכור שמעבר לשימושיות נוחה, אתר מסחר אלקטרוני מתפקד גם כחלון הראווה של העסק, ולכן יש למצוא איזון בין אתר יעיל ושימושי ובין עיצוב מרשים ויוקרתי.
בניית ועיצוב אתרים בחבילה אחת
גם במקרה של אתר מסחר אלקטרוני משתלם יותר לפנות לחברה אחת שמספקת בניית אתרים, עיצוב אתרים וקידום אתרים בחבילה אחת.