כשמדברים על קידום אתר ואופטימיזציה, או כפי שזה נקרא בשפה המקצועית – SEO, מתייחסים בעצם לתהליך שחיוני בימינו לכל אתר ואתר. לאתרים שלא עברו אופטימיזציה למנועי חיפוש אין סיכוי להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.
בחירת מילות מפתח
השלב הראשון של קידום אתרים ואופטימיזציה הוא בחירת מילות המפתח המתאימות ביותר לקידום האתר שלך. כל אתר עוסק בתחום מסוים, ולתחומים שונים ישנן מילות מפתח חזקות יותר וחזקות פחות. תהליך קידום אתר בגוגל מתבסס על מילות מפתח, ואופטימיזציה נכונה של האתר תשייך אותו בגוגל לאותן מילות מפתח.
השימוש במילות מפתח נעשה בשני מישורים: כתיבת תוכן שיווקי המכוון לקהל יעד ספציפי תוך כדי שימוש במילות המפתח, ואופטימיזציה של המבנה הפנימית של האתר, כלומר כותרות, תגיות, קישורים פנימיים וחיצוניים וכו'.
מערכת יחסים מורכבת עם מנועי החיפוש
מנועי החיפוש המודרניים אינם מושפעים בקלות, ולכן השימוש בטקטיקות זולות לא יעזור לקדם אתר, אלא להיפך – גוגל ושאר המנועים עלולים אפילו להחרים את האתר. מומלץ להשתמש במילות מפתח רלוונטיות וייחודיות – ביטויים כאלה אולי מקבלים פחות חיפושים בחודש, אבל יש להם נישה ספציפית ולכן הם עדיפים.
מנועי חיפוש מסתמכים על מספר קריטריונים כדי לקבוע דירוג של אתר: ותק האתר, תדירות עדכון התכנים, תדירות השינוי בקישורים, זמן השהייה של הגולש הממוצע באתר, כמו הדפים בהם הוא מבקר, איכות הקוד בו האתר כתוב ועוד.
על חלק מהקריטריונים האלה לא ניתן להשפיע. אבל חברת קידום אתרים מנוסה תדע איך להשפיע על הקריטריונים הנוספים, ותבצע העלאת תכנים מכוונים ואופטימיזציה שוטפת של האתר.
כמו כן, גוגל ומנועי החיפוש מסתמכים מאוד על כמות הקישורים שאתר מקבל באתרים חיצוניים, על המשקל של "אם אחרים מקשרים אליו, כנראה שזה רלוונטי." חברת קידום אתרים תפעל להשגת קישורים שכאלה במסגרת פעילותה.