בניית אתרים מאפשרת לכל אחד, בין אם עסק או חברה ובין אם אדם פרטי המבקש לשתף את דעותיו על נושא מסוים, להשיג דריסת רגל במרחב הווירטואלי. עם זאת, כמו בתחומים אחרים, אפשר לבנות אתרים בצורה איכותית שתתרום לבעל האתר ואפשר לבנות אתרים גרועים שיזכו להתעלמות גורפת. לכן,
אם בחרתם להתמודד עם פרויקט של בניית אתרים, מומלץ בחום לעשות זאת בצורה נכונה. במאמר הבא נביא לכם עשר עצות חשובות, שיוכלו לסייע לכם.
בניית אתרים תוך התמקדות באינטראקציה עם הגולש
מטרתו הראשונה של כל אתר אינטרנט היא לגרום לגולשים להיכנס אליו ולהישאר בו זמן ארוך ככל שניתן. אפשר לעשות זאת, בין היתר, בדרכים הבאות:
- כדאי ליצור כלי ניווט פשוטים ואינטואיטיביים ככל האפשר. יש לזכור כי בכל יום מצטרפים לרשת מיליוני גולשים חדשים שאינם מכירים את האינטרנט. לא כדאי לאבדם בגלל כלי ניווט מסובכים או מונחים המובנים רק לגולשים וותיקים.
- הקפידו כי כלי הניווט יופיעו באותו מקום בכל דפי האתר, ועדיף למקמם בתחילת הדף או בחלק השמאלי. כמו כן, בכדי ליצור שפה מוכרת לגולש ולמתג את העסק, כדאי למקם את הלוגו של העסק בכל אחד מדפי האתר.
- כדאי להמעיט במספר הדפים הפנימיים. ככל שהגולש הממוצע יקליק יותר בתוך האתר עצמו, כך יתקצר משך השהיה שלו באתר.
- מומלץ לעצב הודעת שגיאה הומוריסטית וידידותית למשתמש. הודעות השגיאה המקובלות (שגיאה מס' 401 ) נוטות לעורר את הפוביה הטכנולוגית של רוב הגולשים.
- כדאי ליצור מעין ספר אורחים, בו הגולשים יוכלו לכתוב את כתובת האי-מייל שלהם. כך תוכלו ליצור איתם קשר, להעביר אליהם מידע נוסף ולעדכן אותם לגבי מבצעים.
- מומלץ לעדכן את האתר באופן קבוע. דבר זה יאפשר לגולשים להרגיש כי הם גולשים באתר מעודכן ודינמי, ששווה להיכנס אליו לעיתים קרובות.
- יש להקפיד כי כל יחסי הגומלין, בין אם מדובר בהשארת פרטים אישיים ובמיוחד אם מדובר בקניה מקוונת, נעשים באופן בטוח ובטיחותי, ושעובדה זו מופיעה באופן ברור לעיני הגולש.
בניית אתרים ועיצובם
בעת בניית אתרים כדאי להקפיד על מספר אלמנטים עיצוביים, שאינם תלויים בצבעים שנבחרו לעיצוב האתר או בתכנים שאתם מבקשים לכלול באתר:
- הקפידו לעצב את האתר בצורה פשוטה ומינימאלית, מבלי להעמיס על עין הגולש. זכרו שרקע לבן הוא רקע מנצח תמיד.
- הקפידו כי כל הקישורים יהיו באותו הצבע. כך ידעו הגולשים באופן ברור במה מדובר, מבלי להתבלבל.
- הקפידו לכלול בתכני האתר גם מידע אודותיכם ואודות העסק. כמו כן, זכרו לציין אמצעים ליצירת קשר, מיקום פיזי של סניפי החברה (אם יש כאלו) ושעות הפתיחה שלהם.