בעולם הטכנולוגי של ימינו אתרי אינטרנט הם מוצר נחשק ונפוץ. עושה רושם שכל יום מגיחים אל העולם עשרות אם לא מאות אתרים חדשים וביניהם בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות ואתרי שיווק, ומאחורי כולם כמעט תמיד עומדת חברת פיתוח אתרי אינטרנט.
חברות פיתוח אתרי אינטרנט מתעסקות בכל מה שקשור לבניית אתרים מהסקיצה הראשונה ועד העלייה לאוויר. החברות מעסיקות מתכנתים המתמחים בכתיבת html, מעצבים השולטים בתוכנות גרפיקה ובפסיכולוגיה של הצבעים וכותבי תוכן הבקיאים בכתיבה שיווקית באינטרנט.
נוהל עבודה של חברת פיתוח אתרי אינטרנט
איש המכירות של החברה ייצור קשר עם הלקוח על מנת לברר פרטים חיוניים לתהליך כגון נושא האתר, קהל היעד ושירותים למיניהם שהלקוח מעוניין שהאתר יציע. איש המכירות ישתמש בנתונים האלה על מנת לספק ללקוח הצעת מכירות. בהינתן האור הירוק, הפרטים יועברו למנהל הפרויקט.
מנהל הפרויקט יקח פרטים נוספים מהחברה ויבקש חומרים כתובים למיניהם אם יש. ביחד עם הלקוח הוא יקבע את קווי המתאר של האתר, אילו אזורים צריכים להופיע בו ואילו תכנים יש לכתוב בשבילו. אופי העיצוב ייקבע על פי אופן המוצר\עסק\אישיות שהאתר מייצג.
שיתוף פעולה בין-מחלקתי
מנהל הפרויקט יעביר את החומרים והנתונים למחלקות העיצוב, התוכן והפיתוח. כל אחת מהמחלקות תשקוד על האתר מהקצה שלה, עד שתהיה סקיצה ראשונית של האתר שניתן להראות ללקוח על מנת להחליט אם אנחנו נמצאים בכיוון הנכון.
חברת פיתוח רצינית תהיה קשובה לבקשות הלקוח ותעשה מאמצים עילאיים להבין את דרישותיו על מנת לקלוע לטעמו. ברגע שהלקוח יתן את האור הירוק, תשוחרר הגרסה הסופית של האתר לאוויר העולם.
תחזוקה שוטפת של האתר
אך עדיין לא הגיע הזמן להיפרד: מאחר שאתר אינטרנט הוא מוצר דינמי, הלקוח יהיה זקוק להדרכה בתפעול האתר, והחברה בדרך כלל תציע את עזרתה בתפעול תקלות או בעיות שעלולות להתרחש במשך הזמן. ישנן חברות שאף מציעות שירותי אירוח לאתרים, ייעוץ ושיווק באינטרנט, כך שלעיתים מדובר במערכת יחסים לטווח ארוך למדי.