אתרי תדמית הם חלק אינטרגלי מהחשיבה השיווקית של העולם המודרני. בעלי עסקים וחברות המעוניינים להתקדם בשוק התחרותי של היום מוכרחים לנצל את כל המשאבים האפשריים, והקמת אתר תדמית מוצלח הוא אחד מהצעדים הבסיסיים והחשובים בתהליך.
עיצוב אתרי תדמית הוא מלאכה עדינה ומורכבת. אתרי תדמית קיימים על מנת להציג את עסק או חברה באור חיובי ולייצר מותג שיוביל להתעניינות מצד הגולשים, ולשם כך יש להשתמש בטכניקות שונות של עיצוב שיווקי.
איך בונים מותג
עיצוב אתרי תדמית מצריכים חשיבה יצירתית מיוחדת מכוון שאתר תדמית הוא לא סתם אתר – הוא מותג. בניית מותג חזק וייחודי עוזרת להשיג ולשמר לקוחות. מותג נבנה על ידי השימוש באלמנטים ויזואלים וטקסטואליים בעלי עקביות.
מותגים מטפחים ציפיות. כשבני אדם ניצבים בפני אי-ודאות, הם נוטים לבחור באפשרות הבטוחה יותר. אנשים תמיד יודעים למה לצפות ממותג הבנוי היטב.
טיפים לבניית מותג דרך עיצוב אתר תדמית
- צבעים: בחירת הצבעים השולטים באתר חיונית למיתוג. מעבר לאסתטיקה, צבעים שונים מעוררים תחושות מסוימות אצל הגולשים באופן לא מודע. עוד על בניית אתרים בצבעים נכונים.
- עקביות: השימוש באותם צבעים, פונטים, גודל פונט ואלמנטים ויזואליים יצרו תחושה של אחידות באתר ויסגלו לו מראה אסתטי ומקצועי. מדי פעם ניתן לשבור את השבלונה על מנת להדגיש נושא מסוים ולהימנע ממונוטוניות.
- לוגו: הלוגו הוא אחד מהאספקטים החשובים במיתוג בכלל ובאתרי תדמית בפרט. הלוגו יופיע כמעט תמיד בפינה השמאלית העליונה של האתר ויוביל בחזרה לעמוד הראשי. הלוגו הוא הדבר הראשון שהגולשים יראו, אז כדאי שהוא יהיה מעוצב היטב ושיופיע בגדול.
- הצהרת כוונות: כשגולשים נכנסים לאתרים בפעם הראשונה לוקח להם כמה שניות להבין לאן הם הגיעו. האם זה האתר הנכון? האם האתר הזה מעניין? על מה האתר הזה בעצם? יש לענות על השאלות הללו באמצעות הצהרת כוונות ברורה ותמציתית שתהיה ממוקמת לצד הלוגו.
- ייחודיות: אמנם חשוב מאוד להקפיד על הסטנדרטים של עיצוב אתרי תדמית, אך חשוב אף יותר להוסיף לאתר משהו שבאתרים האחרים אין. מעצב האתר יאלץ להפעיל את היצירתיות שלו על מנת להציג בפני הגולשים משהו שהם לא ראו בעבר באתרי המתחרים.