קידום אתרים נתפס לא פעם כתחום ערטילאי שרוחשות בו הרבה שמועות ומונחים מעורפלים שגורמים ללקוחות להתבלבל לא פעם כשהם ניגשים לבחור ספק מקצועי. המאמר הבא יפריח כמה מהמיתוסים הנפוצים בתחום קידום אתרים ויעזור לך לבחור ספק בצורה מושכלת.
המשמעות של קידום אתרים
נתחיל במונח קידום אתרים. המשמעות של המילה קידום היא שיפור ומיטוב לעומת מצב נוכחי. המונח הנכון יותר צריך להיות שיווק באינטרנט מכיוון שמטרות האתר מתייחסות להיבטי שיווק ומכירה, בדיוק כפי שהמונח קידום מכירות מתייחס לפעולות שיווק.
קידום אתרים זה כמו SEO
ממש לא. SEO עוסק ב – Search Engine Optimization, שמהווה רק חלק אחד מפעולות השיווק ומתייחס להופעה במיקום גבוה בתוצאות חיפוש עבור מילת מפתח. – ישנם אתרים שעושים חיל גם ללא עבודת SEO משמעותית דרך שיווק ברשתות חברתיות ו PPC לדוגמא.
קידום אתרים (SEO) בתוצאות אורגניות משתלם יותר
לא תמיד ותלוי במטרת השיווק. אם המטרה היא יצירת לידים (פניות של לקוחות) לפעמים עלויות ה-SEO וה- ROI של אפיק השיווק הזה יהיו פחות משתלמים מפרסום בצורות אחרות.
קידום אתרים זה לעבוד על מנועי חיפוש
תלוי את מי שואלים. אפשר לקדם אתר באינסוף דרכים ושיטות. חלק מהספקים בתחום מנסים "לעבד" על מנועי חיפוש וחלק עובדים בצורה אתית ומבטיחים שיטות עבודה בטוחות שאינן מסכנות את אתר הלקוח
קידום אתרים אפשר לבצע InHouse
נכון. ברמה מסויימת אפשר לקדם אתר או לעשות אופטימיזציה לבד. בתחומים בהם רמת התחרות גבוהה רצוי שבעל מקצוע מנוסה יטפל באתר.
הופעה במיקום גבוה היא הצלחה בטוחה
תלוי מה מטרת שיווק באינטרנט שהוגדרה ולאיזה מילת מפתח. אפשר להגדיר כמותית חשיפה או כמות פניות של לקוחות כמדד, אך הפרמטר המקובל למדוד הצלחה הוא ROI. יכול להיות שיש לך ספק קידום אתרים מצויין והאתר מוביל את התוצאות למילת החיפוש אבל השאלה מה הגולשים עושים באתר לאחר שהגיעו אליו.
תוכן פחות חשוב מקישורים
פעם היה אפשר לקדם אתר חדש בתוך חודש ללא תוכן משמעותי בתחומים תחרותיים. היום זה קצת יותר קשה. קישורים חשובים וגם התוכן חשוב אבל הדבר שחשוב להבין בהקשר זה הוא שתוכן עוזר לקדם את אתר.
כולם מכירים אותי – אני לא צריך קידום אתרים
טעות נפוצה. זה שכולם מכירים את הארגון שלך עדיין לא אומר שאי אפשר לשפר את ביצועי האתר. מומחה קידום אתרים יכול לשפר אלמנטים שונים שיעזרו גם לאתרים מוכרים ומובילים בצורה מדידה.
אתר חדש אי אפשר לקדם
טעות. אפשר לקדם אתרים חדשים בתוך שבועות. הכל שאלה של תכנון נכון, ידע ומשאבים.
אז מה באמת מציעים לי
אפשר להציע הרבה דברים. הדבר המשמעותי ביותר עבורך ללקוח הוא להבין מה אתה מקבל ותמורת מה אתה משלם. אם נתקלת בססמאות מכירה שאינך מבין מה עומד מאחוריהם כדאי לבדוק שוב את הצעת המחיר שקיבלת. קידום אתרים יכול וצריך להיות ברור ומפורט עבור כל לקוח.