בתהליך בניית האתר שלכם , מה מומלץ להזין לאתר? אילו תכנים ראוי וכדאי לשלב ומהם הדגשים בכתיבה?
ישנם מספר סוגים של תכנים ברשת האינטרנט שכדאי להכיר.
תכנים אלו פזורים על פני הרשת וקל מאוד להבחין בסוגים השונים. תכנים אלו משמשים לתפקידים רבים. לדוגמא: תוכן לבלוגים, או תוכן לאתר אינטרנט. על מנת לסייע לכם בזיהוי ובהבנת הצורך, כתבנו עבורכם עקרונות חשובים בתחום:
תכנים לאתר-
תוכן לאתר הוא תוכן מוכוון מכירה. מטרתו לשכנע את הגולש לבצע פעולה באתר. תכנים מסוג זה נכתבים ונערכים על ידי קופירייטר, בהתאם להכוונת בעל אתר ולפי חוקי השיווק ברשת.
תכנים לבלוג-
תוכן לבלוג הוא בעיקרון טור אישי. מטרתו להביא אינפורמציה מבעל הבלוג לקורא. מטרת הבלוג היא למסור מידע מהימן (תלוי בכותב) לקהל קוראים קבוע. בלוג, מטבעו, משמש כיומן ציבורי. כתיבה בבלוג חייבת להיות רהוטה ומושכת ובהיותה מושכת עשויה להתקדם בגוגל במהרה.
תכנים לפורום-
פורום הוא מקור להחלפת דעות בצורה של תגובות. בפורום אומנם ישנו בעל בית אחד, אך לכולם זכות שווה להגיב. כתיבה בפורום הינה קצרה, כזאת שמבטאת בצורה חד משמעית את המסר. סוג זה של תוכן צריך להיות ברור, על מנת שלא ישאיר מקום לספק. תכנים רבים אשר נכתבים בפורומים יוצרים תגובת שרשרת. פורום ניתן לניצול כמקור לקידום ומיתוג, אך יש לדעת היטב איך עושים זאת, שכן פעולה לא נכונה, עשויה בנקל לגרור תוצאה הפוכה.
תכנים לקידום-
קידום אתרים הוא עסק מורכב מטבעו, שהרי מדובר באוסף של מספר רב של פעולות אשר מטרתן להביא את האתר לנוע לקדמת תוצאות החיפוש. לתכנים יש חלק נכבד בקידומו של אתר, אך שיטת הכתיבה היא המכתיבה האם התוכן יהיה אפקטיבי לקידום, או לא.
תכנים אינפורמטיביים-
תוכן אינפורמטיבי מהווה דרך להעביר מידע מדויק ומקצועי מהכותב לגולש. תכנים כאלו מופיעים לרוב כמאמרים באתרים מקצועיים, אשר בהם ערך מוסף לגולש. לרוב יכתבו תכנים אינפורמטיביים על ידי מומחה תוכן, במסגרת של 300 עד 2000 מילה.
תכנים עם גימיק-מדובר בסוג מיוחד של תוכן, אשר מטרתו הפגנת יכולות או שעשוע של הגולש. תוכן שכזה משמש בעיקר בעת הפקת ברושורים, או עיתונים מקוונים (ניוזלטר), הנשלחים במסגרת מועדון לקוחות.